اخبار هدفون, مطالب

راهنمای جامع خرید هدفون

باتوجه به افزایش احساس نیاز به هدفون ها ودرنتیجه افزایش تقاضا برای هدفون ها برندهای زیادی درحال تولید انواع و اقسام مدل هاهستند ولی سوال ایجاست آیا تمامی مدل های تولیدشده ارزش خریددارند؟ دردو حالت شما از خرید خودناراضی خواهیدبود. اولین حالت خریدیک محصول غیراصل یابه اصطلاح فیک میباشد؛ این محصولات از کیفیت و طول عمربسیار پایینی برخوردار هستند و نمیتوانند رضایت مشتری را جلب کنند. دومین حالت خرید محصولی است که ازکیفیت بالایی برخوردار میباشد ولی متناسب بانیاز شما نیست و همین امر سبب نارضایتی شما ازخرید هدفون خواهدشد. با این تفاسیر شما نیازبه انتخاب هوشمدانه هدفون دارید و این انتخاب مستلزم تجربه و تخصص میباشد. پس اگرقصدخرید هدفون را دارید باید بدانید که ادرس را درست آمده اید؛ ما با سابقه فعالیت چندین ساله خود به صورت تخصصی در زمینه انواع هدفون ها اینجا هستم تا شما را در انتخاب هوشمندانه هدفون یاری کنیم.

همه آنچه در این مقاله میخوانید  براساس تست و بررسی و تجربیات کارشناسان مجموعه اوزمان دیجیتال نوشته شده است.

شما در این مقاله با انواع هدفون ها و مزیت ومعایب هر یک از انواع هدفون ها آشنا میشوید.

هدفون های داخل گوش (in ear) 

این هدفون ها کوچک ترین نمونه های بازار هستند که بانام ایرفون نیز شناخته میشوند.حالت قرارگیری این هدفون ها به صورت توگوشی بوده و وارد کانال گوش میشود و چون در نزدیکی پرده گوش قرار میگیرد کیفیت صدای بالایی  را به شما منتقل میکند؛ همچنین با این حالت قرارگیری به صورت قابل توجهی از ورود نویزهای اطراف به داخل گوش جلوگیری میکند ومیتوان گفت تا حد زیادی عایق صداست.

نکته دیگر این هدفون ها این است که به دلیل کوچک بودن درایوها میزان صدای خروجی در این مدل ها نسبت به سایر هدفون ها کمتر است.

این هدفون ها عموما با سری های سیلیکونی (ایرباد) هستند که اندازه های مختلفی از این سری ها داخل جعبه محصول قرار دارد تا هرفرد متناسب با اندازه کانال گوش خود از سایز مناسب استفاده کند. این ویژگی در ارگونومی هدفون و ماندگاری هدفون داخل گوش در بلند مدت تاثیر بسزایی دارد.

هدفون های داخل گوش در سه دسته بندی : هندزفری های سیمی ، هدفون های گردنی ، هدفون های تمام بیسیم (ایرپاد) به بازار عرضه میشوند.

نقاط قوت:

1. باتوجه به ابعاد گوچک و وزن کم قابلیت حمل بالایی دارند و برای افرادی که قصد استفاده دربیرون از منزل در مکان هایی مثل  : محل کار، پیاده روی ، باشگاه ، مترو و… دارند بسیار مناسب است.

2. به علت ایبنکه داخل گوش قرار میگیرند تاحدود زیادی عایق صدا هستند و این ویژگی برای  لذت بیشتر هنگام گوش دادن موسیقی در مکان های شلوغ و همچنین برقراری تماس در مکان های شلوغ یک مزیت خوب محسوب میشود.

3. برای افرادی که ورزش میکنند بسیار ایده ال است چون هم وزن کمی دارد و هم امکان افتادن از گوش بخصوص در مدل های سیمی و گردنی بسیار کم بوده و شما نگران افتادن و گم شدن هدفون خود نخواهید بود.

4. مدل تمام بیسیم این هدفون ها از نظر ظاهری بسیار شیک وچشم نواز هستند و همین موجب محبوبیت بسیار این مدل در بین مصرف کنندگان میشود.

نقاط ضعف:

1.نقطه ضعفی که میتوان برای این مدل ها در نظر گرفت میزان صدای خروجی از درایورها هست که به علت کوچک بودن درایورها میباشد ؛ البته باید درنظر گرفت که برندها پیشرفت بسیار خوبی ذر این زمینه داشته اند و شما بدون هیچ دغدغه میتوانید این مدل هارا تهیه کنید چراکه امروزه مدل های تو گوشی بسیاری وجود دارند که کیفیت صدا و بلندی صدای برابری با مدل های دیگر به شما ارائه میدهند فقط کافیست بادقت انتخاب خود را انجام دهید تا این نقطه ضعف را احساس نکنید.

2.نقطه ضعف دیگری که میتوان در نظر گرفت مشکل گره خوردن سیم های هندزفری ها ، کشیده شدن سیم ها ، پارگی سیم ها میباشد که البته با توصیه های کوچکی که ما میکنیم میتوانید از این مشکلات پیشگیری کنید.

شما میتوانید از محافظ های کابل ، وارنیش و محصولات مشابه این استفاده کنید تا از سیم های هندزفری در مقابل آسیب های احتمالی ( کشیدگی و پارگی سیم ها ) جلوگیری کنید.

توصیه دیگرما استفاده از کیف های هندزفری میباشد که شمارا در محافظت از هندزفری تان یاری میکند.

هدفون تمام بیسیم اورایموهدفون گردنی لول یو2

هندزفری سیمی

 

هدفون های روی گوش (on ear)

این دسته از هدفون ها اندازه بزرگ تری از مدل های توگوشی دارند و روی لاله گوش قرار میگیرند. این هدفون ها صدارا مستقیما وارد کانال گوش میکنند. این مدل چون وارد کانال گوش نمیشود قابلیت حذف نویزهای اطراف را ندارد؛ درضمن صدای موسیقی را به بیرون نشت میدهد.

نقاط قوت:

1.درایورهای بزرگ تری نسبت به ایرفون ها دارد و میزان صدای بیشتر وبا کیفیت تری به شما میدهد.

2. وارد کانال گوش نمیشود درنتیجه در بلند مدت برای گوش راحت تر بوده و درجه حرارت کمتری به گوش انتقال میدهد.

3. نوع بیسیم این مدل ها برای ورزش بسیار ایده ال میباشد زیرا به لطف ابعاد بززرگ تر نسبت به مدل های توگوشی باتری های بزرگ تری داشته در نتیجه طول عمر بیشتری به شما میدهد.

4. این مدل اگرچه به اندازه ایرفون ها نه ، اما میتوان گفت قابلیت حمل خوبی دارد ؛ اکثر این مدل ها از جنس پلاستیک فشرده بوده ، ابعاد کمی دارند ، وزن کمی دارند و قابلیت انعطاف پذیری و تاشدن وقرارگیری داخل کیف را دارند.

نقاط ضعف:

1.به علت قرارگیری روی لاله گوش در بلند مدت باعث آزار لاله گوش میشود.

2.عایق صدا نیست و نویزهای اطراف را کم نمیکند همچنین صدای داخل را به بیرون نشت میدهد.

هدفون روی گوش

هدفون های دور گوش (over ear)

این هدفون ها اندازه بزرگ تری نسبت به هدفون های روی گوش دارند و این ویژگی هم روی ارگونومی تاثیربسزایی دارد و هم اینکه در بلند مدت باعث اسیب به لاله گوش نمیشود.

کاپ های برزگ این هدفون کاملا اطراف گوش را احاطه میکند و کیفیت صدای بسیار بالایی به شنونده انتقال میدهد، همچنین نویزهای اطراف را تا حد زیادی میتواند کاهش دهد.

نقاط قوت:

1. چون کاپ های این هدفون به پرده گوش نزدیک نیست در نتیجه به شما صدای فراگیر و استدیویی میدهد که برای کاربران حرفه ای در زمینه ای اهنگسازی ، تدوین ، گیم و… یک مزیت بسیار بزرگ محسوب میشود.

2.به علت احاطه کامل گوش میتوان گفت عایق صداست و نویزهای اطراف را حذف میکند.

3.کاپ های بزرگ باعث راحتی بسیار بالا روی گوش کاربران میشود و این برای کاربران حرفه ای که مدت زیادی از هدفون استفاده میکنند سیار جذاب خواهد بود.

4.نسخه های بیسیم این مدل ها دارای باتری های بسیار بزرگ تر از سایر مدل ها بوده و طول عمر بالاتری به شما میدهد.

5.نسخه های سیمی این مدل ها مناسب ترین نوع هدفون برای کاربران حرفه ای میباشد.

نقاط ضعف:

1. این مدل ها به دلیل اندازه بزرگتر و وزن سنگین تر معمولا قابل حمل نیستند .

2. توان مورد نیاز؛ درایور‌ها بزرگ به توان بیشتری برای فعالیت نیاز دارند و به همین دلیل برخی از نمونه‌های باکیفیت هدفون‌های دور‌گوش، به آمپلی‌فایر برای پخش موسیقی محتاج هستند. پس پیش از خرید نمونه‌های گران، از توانایی‌های پخش‌کننده‌ی خود نیز مطمئن شوید.

هدفون اطراف گوشی

نکته پایانی اینکه هدست به هدفون دارای میکروفون جداشنوده گفته میشود ولی اکثرا مدل های رو گوشی و اطراف گوشی با نام هدست در بازار خرید و فروش میشوند.

اگر با خواندن این مقاله نوع هدفون مورد نیاز خود را انتخاب کردید و اکنون نیاز به مشاوره تخصصی تر و جزیی تر برای انتخاب مدل هدفون خود دارید مشاورین اوزمان دیجیتال هرروزه از ساعت 10 صبح الی 5 عصر در خدمت شما عزیزان میباشد.

برای دریافت مشاوره با شماره های زیر در واتس آپ د ارتباط باشید.

09140424769

09961997606

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *